//موادمغذی برای سالم ماندن موها

موادمغذی برای سالم ماندن موها

ادامه معرفی موادمغذی که موهایتان برای سالم ماندن بایدازاین هاتغذیه کند.

  • تربچه،سویاوغلات سبوس دار(آب)

مهم ترین ماده موردنیازبدن آب است.وقتی تشنه هستیدفقط دهانتان نیست که خشک شده ،بلکه موهایتان نیزبی آب است.بی آبی مزمن موجب خشکی پوست،وپوسته پوسته شدن کف سرمی شود.

متاسفانه حمام طولانی مدت،کمکی به این موضوع نمی کند،شمابایدازدرون این تشنگی رابرطرف کنید.پس آب بنوشیدیعنی روزی8لیوان آب بنوشید.

اگرزیادکافئین مصرف می کنید،بدنیست بدانیدکه کافئین مدراست وآب بدن راجذب خودکرده وبعدهم شماآن رادفع می کنید،پس بهتراست درازای هرفنجان چای،قهوه یانوشابه کافئین داریک لیوان آب بنوشیکه دچارکم آبی نشوید.

  • تیرآهن راواردغذایتان بکنید!(آهن)

آهن،نقش مهمی درروندخون سازی داردوهمچنین نقش مهمی دراکسیژن رسانی سلول های بدن ازجمله موهادارد.

اگرآهن موجوددررژیم غذایی تان کم باشدبه آنمی یعنی کم خونی مزمن مبتلا خواهیدشدکه یکی ازعوارض آن ریزش مواست.

آهن موجوددرگوشت حیوانات راحت ترازآهن موجوددرپروتئین های گیاهی مثل عدس ولوبیاجذب می شود.

اگرگیاهخوارهستیدوبه دنبال گیاهانی هستیدکه غنی ازآهن هستند،حتماآن هارابامیوه ویاگیاهی مصرف کنیدکه میزان قابل توجهی ویتامین ث داشته باشد.چون همزمان آهن وویتامین ث جذب آهن راافزایش می دهد.

چندنمونه ازترکیب این دو:

فلفل دلمه ای وعدس

بروکلی وشیرسویا

گوجه فرنگی پخته شده ولوبیا

آب پرتقال برشتوک غنی شده ازآهن

  • طلا ومس(روی ومس)

هردوی این موادمعدنی برای سلامت موضروری هستند.بدن مابه فلزروی برای رشدوترمیم بافت هانیازداردوموهم ازاین قاعده مستثنی نیست.

کمبودروی موجب رشدکم،ریزش موها شوره سرمی شود.مس جزئی ازملانین است که رنگدانه های پوست وموازآن ساخته می شوند.کمبودمس موجب سفیدشدن موهامی شود.

روی ومس برای جذب شدن درحین هضم غذاباهم رقابت می کنندوبایدهردوباهم مصرف شوندتامیزان موادمعدنی بدن متعادل شود.

موادغذایی غنی ازروی:

پرپتئین های حیوانی،بادام زمینی،تخم کدو،نخودوگندم

موادغذایی غنی ازمس:

جگر،آرتیشو،آووکادو،موز،سیر،حبوبات،قارچ،مغزها،دانه ها،سیب زمینی،آلو

 

توسط | ۱۳۹۸-۵-۱۹ ۰۸:۰۲:۲۸ +۰۰:۰۰ ۱۲ام مرداد, ۱۳۹۸|آرایش و زیبایی|بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

2 × چهار =