0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

هیالورونیک اسید چیست؟

دسته بندی :مد و زیبایی ۸ شهریور ۱۴۰۱
آبرسان پوست

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید چیست؟ اگر نام هیالورونیک اسید را شنیده‌اید، احتمالاً در مورد مراقبت از پوست اطلاعات خوبی دارید. با این حال، آشنایی کامل با این ماده، می‌تواند به شما برای مراقبت بهتر از پوست‌تان کمک کند. اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در نقاط مختلف بدن مانند چشم‌ها، پوست و مفاصل یافت می‌شود. این ماده که معمولا در محصولات جوانسازی پوست رطوبت را در خود نگه داشته و باعث لغزنده شدن بافت‌ها و مفاصل بدن می‌گردد.

 

فواید هیالورونیک اسید (HA) برای پوست

هیالورونیک اسید تنها یک ترکیب جدید نیست که مصرف آن امروزه فراگیر شده باشد. این ماده یکی از ترکیبات اصلی برای روتین مراقبت از پوست شما محسوب می‌شود. HA خواص بسیاری برای پوست دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد پیری
  • مرطوب‌کننده
  • ترمیم‌کننده زخم
  • ضد چین ‌و چروک
  • ترمیم‌کننده اگزما
  • برطرف‌کننده قرمزی پوست صورت
  • افزایش‌دهنده خاصیت کشسانی پوست
  • هیالورونیک اسید چیست؟

    هیالورونیک اسید چیست؟

چه چیزی HA را منحصربه‌فرد می‌کند؟

این ماده می‌تواند تا 1000 برابر وزن خود به مولکول‌های آب متصل شود. به ‌عبارت ‌دیگر این مولکول می‌تواند مانند یک جذب‌کننده رطوبت (هومکتانت) عمل کند، مولکول‌های آب را در سطح پوست نگه دارد و از این طریق پوست را هیدراته و شفاف نماید. اکنون زمان آن رسیده است که به شکل دقیق‌تری با خواص اسید هیالورونیک برای پوست آشنا شویم.

  • آبرسانی پوست

هر زمان که درباره پوست شاداب صحبت می‌کنیم، منظور ما پوستی حاوی آب فراوان است. آبرسانی از راه نوشیدن آب کافی هم ممکن است، اما حفظ این آب در لایه‌های پوستی اهمیت ویژه‌ای دارد. شاید شما هم عبارت اتلاف آب ترنس اپیدرمال یا به‌ اختصار TEWL را شنیده باشید. این عبارت در واقع یک اصطلاح تخصصی است که مقدار آب تبخیرشده از سطح پوست را بیان می‌کند.

<yoastmark class=

  • ترمیم زخم

چندین مطالعه علمی نشان داده‌اند که این ماده علاوه بر خاصیت آبرسانی مؤثر، از قابلیت ترمیم زخم نیز برخوردار است. هیالورونیک‌اسید، پوست را مرطوب نگه داشته و به روند بازسازی بافت دخیل در بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

  • لطافت و صافی پوست

هنگامی که فرد -به‌ویژه با بالا رفتن سن- متوجه تغییراتی در پوست خود می‌شود، نه تنها از جنبه زیبایی، بلکه از نظر روانی و اجتماعی نیز ممکن است دچار عوارض ناخوشایندی شود.

  • اثرات ضد پیری

همان‌طور که اشاره شد، نزدیک به نیمی از هیالورونیک اسید بدن در پوست یافت می‌شود و بنابراین کاهش این مقدار به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش، می‌تواند سبب بروز چین‌ و چروک‌های پوستی شود. این ماده به میزان قابل‌‌توجهی عمق چین ‌و چروک‌ها را کاهش داده، باعث افزایش قوام و کشسانی پوست می‌شود. در یک مطالعه علمی که در سال 2014 انجام شد، از خانم‌های شرکت‌کننده خواستند که از هیالورونیک اسید به طور مرتب دو بار در روز به مدت 8 هفته استفاده کنند.

  • کاهش درماتیت (التهاب پوست)

هیالورونیک اسید می‌تواند به بهبود علائم اگزمای خفیف تا متوسط کمک کند. بر اساس نتایج مطالعه‌ای در سال 2011، برای بهبود علائم اگزما، مصرف هیالورونیک اسید به صورت فوم بسیار خوشایندتر و مؤثرتر از کرم‌های امولسیونی حاوی سرامید بوده است.

چرا باید هیالورونیک اسید (HA) را به روتین مراقبت از پوست اضافه کنیم؟

درست است که یک ماده طبیعی است و در نقاط مختلفی از بدن وجود دارد، اما با گذر زمان و بالا رفتن سن، میزان HA به‌طور طبیعی شروع به کاهش می‌کند. پیری زودرس معمولاً به دلیل قرار گرفتن مکرر و طولانی‌مدت در معرض پرتوهای فرابنفش رخ می‌دهد؛ تقریباً 80 درصد از پیری پوست صورت ناشی از مواجهه با اشعه‌های UV است. بنابراین تصمیم خوبی است که برای تقویت بیشتر پوست و مقابله با علائم پیری، محصولات حاوی هیالورونیک اسید را در روتین پوستی خود بگنجانید.

آیا هیالورونیک اسید می‌‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟

کلمه اسید در نگاه اول ممکن است دلهره‌آور باشد، اما نگران نباشید. از آنجا که اسید هیالورونیک بخشی طبیعی از پوست است، بنابراین واکنش‌های آلرژیک به آن بسیار کم و نادر خواهد بود. با این ‌حال اگر عوارض جانبی را تجربه کردید، ممکن است دلیل آن یکی از موارد زیر باشد:

  • سایر ترکیبات موجود در محصولی که استفاده می‌کنید
  • اینکه هر چند وقت یک‌ بار از آن محصول استفاده می‌کنید
  • غلظت بسیار بالای اسید هیالورونیک در محصول

چه کسانی نمی‌توانند از HA استفاده کنند؟

همه افراد با هر نوع پوستی می‌توانند از هیالورونیک اسید استفاده کنند؛ حتی آن دسته از افرادی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند.

آیا تمامی محصولات حاوی اسید هیالورونیک یکسان هستند؟

با نگاه مختصری به وب‌سایت‌ها و صفحات محصولات مراقبت از پوست متوجه می‌شوید که هیالورونیک اسید در بسیاری محصولات مراقبت پوستی (از سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها گرفته تا مکمل‌های خوراکی و تزریقی) وجود دارد؛ اما خوب است بدانید که این محصولات میزان هیالورونیک اسید مشابهی ندارند و اثرات آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

غلظت‌‌های مختلف هیالورونیک اسید

برخی از محصولات به‌عنوان یک ترکیب اصلی، دارای هیالورونیک اسید یا نمک آن (سدیم هیالورونات) هستند.

چرا اسید هیالورونیک وزن‌‌های مولکولی متفاوتی دارد؟

شاید تا به ‌حال دیده باشید که وزن‌های مولکولی متفاوتی بر روی برچسب سرم‌ها و کرم‌های حاوی این ماده نوشته شده است. این ماده در اندازه‌های مختلفی وجود دارد. به هر مولکول یک وزن مولکولی خاص نسبت داده می‌شود که به صورت معکوس با قدرت نفوذ مولکول به عمق پوست ارتباط دارد. هر چه وزن مولکولی پایین‌تر باشد، توانایی مولکول برای نفوذ به نواحی عمیق‌تر پوست بیشتر است.

 

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید چیست؟

هنگام خرید باید به دنبال چه ترکیباتی در محصولات بهداشتی باشیم؟

هیالورونیک اسید چیست؟

نمک هیالورونات را می‌توان در ترکیبات مولکولی مختلفی یافت. این ترکیب روی برچسب محصولات مراقبت از پوست با نام‌‌های مختلفی دیده می‌شود که عبارت‌اند از:

  • هیالورونیک اسید هیدرولیز شده
  • هیالورونات سدیم استیله
  • سدیم هیالورونات (شکلی از آن که معمولاً وزن مولکولی پایین‌تری دارد)

هیالورونیک اسید چیست؟

انواع ترکیبات پوشاننده عبارت‌اند از:

  • کره‌‌هایی مانند شی باتر و کره کاکائو
  • روغن‌هایی مانند آووکادو
  • موم زنبور عسل و موم کارنوبا (موم نخل)
  • لانولین و اسیدهای استئاریک
Admin2

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0