0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

تفاوت شامپو دارای سولفات با دیگر شامپو ها چیست؟

دسته بندی :مد و زیبایی ۵ شهریور ۱۴۰۲

تفاوت شامپو دارای سولفات با دیگر شامپو ها چیست؟

امروزه تنوع شامپو ها بسیار بالا است و هرکدام ویژگی ها و عملکرد خاص خود را برای انواع مو دارند.

یکی از بیشترین سوالات افراد وجود سولفات در بسیاری از شامپو ها میباشد اینکه شامپو های دارای سولفات چه تفاوتی با شامپو های بدون سولفات دارند ما در این مقاله به تفاوت این دو میپردازیم.

 

آنچه در این مقاله به آن میپردازیم:

تفاوت شامپو دارای سولفات با دیگر شامپو ها چیست؟

*شامپو سولفات چیست؟

*مزایا و معایب استفاده از شامپو سولفات دار و شامپو بدون سولفات چیست؟

*ویژگی های شامپو های فاقد سولفات برای انواع مو چیست؟

*شامپو دارای سولفات مناسب چه کسانی است؟

 


شامپو سولفات چیست؟

سولفات دارای موادی به اسم سورفکتانت است.

تفاوت شامپو دارای سولفات با دیگر شامپو ها چیست؟

تفاوت شامپو دارای سولفات با دیگر شامپو ها چیست؟

این ماده دارای قدرت قوی در برار مو میباشد. سورفکتانت هم در چربی و هم در آب وجود دارد وحالت کف آلودگی ایجاد میکند.به همین دلیل وقتی موهایتان را شستشو میدهید چربی مفید که به سولفات موجود در شامپو است همراه با آب شستشو وپاک میشود.

معایب شامپو سولفات چیست:

شامپو دارای سولفات دارای معایبی نیز میباشد.

شامپو دارای سولفات در تمیز کردن به شدت قوی است تمام آلودگی ها و چربی موی سر شما را پاک میکند.موی هر انسانی برای سالم ماندن نیازمند به رطوبت و چربی سر میباشد به همین دلیل شامپو دارای سولفات بخاطر پاک کردن تمام چربی از سر به وز شدن بیشتر و کاهش آبرسانی به مو منجر میشود .درست استفاده کردن از شامپو های دارای سولفات برای سلامتی مو خطری ندارد اما مصرف بسیار از آن به خشک شدن پوست سر و تحریک شدن آن کمک میکند.

باعث خشکی سر ,خارش ,قرمزی پوست سر, شکنندگی موها و ایجاد موخوره میشود.

برای موهای چرب پیشنهاد نمیشود.

مزایای استفاده از شامپو دارای سولفات :

قدرت تمیزکنندگی کمتری دارد به موها آسیب وارد نمیکند و به نرمی مو کمک میکند .برای افرادی که دارای ریزش مو هستند مناسب است.

کمک به تمیز تر شدن و پاکسازی عمیق مو از چربی ها و در کنار آن حس تمیزی و شادابی مو را به شما میدهد.

مزایا و معایب شامپوهای سولفات‌دار

مزیت این شامپوها قدرت قابل توجهشان در تمیز کردن و پاکسازی مو از چربی، آلودگی و ذرات موجود بر روی آن‌ها است. به علاوه با تولید کف قابل توجه، می‌توانند حس بهتری از تمیزی و شادابی مو را به مصرف کننده القا کنند. از طرفی این شامپوها از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند، چرا که با مقدار کمتری از محصول می‌توان موها را شستشو داد.

اما در مورد عیب این شامپوها باید گفت که برای بسیاری از موها بیش از حد خشن و محرک هستند و در مقادیر بالا می‌توانند برای مو و پوست سر دردسر ساز باشند. حتی در برخی افراد، شامپوهای سولفاته باعث خشکی و اسکالپ سر، خارش و قرمزی پوست یا کدر شدن، شکنندگی موها و ابتلا به موخوره می‌شوند.

 


ویژگی شامپو سولفات برای انواع مو:

موهای موج دار و فر

استفاده از شامپو دارای سولفات برای این نوع موها وزی و خشکی بیشتر مو را به همراه دارد این در حالی است که استفاده از شامپو های فاقد سولفات برای این نوع موها به زیبایی آن کمک میکند و از وز شدن مو جلوگیری میکند.

موهای رنگ شده

استفاده از شامپو های دارای سولفات برای این نوع موها به کم رنگ شدن و خشک و حساس شدن مو میپردازد.شامپو فاقد سولفات برای موهای رنگ شده ملایم هستند و رنگ مو را از بین نمیبرند و به ماندگاری رنگ و نرم شدن مو کمک میکنند.

موهای خشک و آسیب دیده

برای این نوع موها بهتر است از این نوع شامپو ها دوری کنند چرا که موهای خشک مقداری از رطوبت مو را از بین میبرند.برای این نوع موها بهتر است از شامپو های فاقد سولفات و نرم کننده استفاده کنند.

موهای کراتین شده

افرادی که موهای کراتین شده دارند میبایست از شامپو های فاقد سولفات و فاقد نمک استفاده کنند زیرا استفاده از شامپو های دارای سولفات لخت بودن موی شما را از بین میبرد.

پوست سر حساس

شامپو دارای سولفات برای این نوع افراد علاوه بر قرمزی و التهاب به خشکی سر منجر میشود.

پوست سر دارای شوره

شامپو های دارای سولفات در اثر استفاده مکرر به موها آسیب وارد میکنند و شامپو های فاقد سولفات به دلیل جلوگیری از خشکی پوست سر از شوره نیز جلوگیری میکند.

 

Admin2

Be sure to read the following:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0